Az imént kaptam meg Dr. Grynaeus András régész-dendrokronológus kollégám üzenetét, mely szerint a barcsi hajó jelenleg ismert legutolsó évgyűrűje szerint a fát, amiből az egyik bordát faragták, legkorábban 1836-ban vágták ki és Ausztriából származik a legnagyobb valószínűséggel.
Tekintettel arra, hogy csak két bordadarab volt a vizsgálati anyagban, illetve lehetséges, hogy "több évnyi" (vagyis több cm) fát is lefaragtak a borda külsejéről, a hajó készítési idejét a 19. sz. középső évtizedeire helyezhetjük a legnagyobb valószínűséggel.
1902-ben már több évtizedes használatban lehetett, mindazonáltal a most megállapított kor illik az írásos forráshoz, ami pedig passzol a hajó lelőhelyéhez.
Érdekes lenne megnézni a következő kutatások során, hogy milyen használati, javítási nyomok vannak a hajón.
Utolsó kommentek